El Departament Municipal de Turisme ha presentat hui davant les empreses locals del sector el resum de les accions de 2018 i les iniciatives previstes per al pròxim any. En una reunió celebrada en el Campus d'Excel.lència Empresarial Casa Nova davant representants d'empreses hoteleres, de lloguer i immobiliàries s'han detallat els projectes del Departament per a 2019.

Entre les accions de promoció per a 2019 destaca la presència en les fires de CMT Stuttgart, Fitur, Salon de Vacances de Brussel·les, F.re.I de Munic, la ITB de Berlin i Medsea. A més es destinen 100.000 € per a les campanyes de promoció de tanques i mupis a Madrid, València, Castella-la Manxa i Murcia i estan previstes també campanyes en mitjans estrangers a Alemanya i Regne Unit.

No obstant açò els més nou és el programa d'accions dins del Pla Destine Turístic Intel·ligent- EDUSI per al pròxim any, així es destinen 30.000€ per a una nova web turística municipal, 15.000€ per a una nova APP turística municipal, 150.000€ per a les obres de la nova oficina de turisme i 206.000€ per a la plataforma de DTI i sensorització, en aquest cas, es tracta tecnologia de captació i gestió de dades turístiques que permeta sensoritzar tots els aspectes del municipi, ja siga el tràfic, el consum d'aigua, la quantitat de residus, la qualitat de aguar, etc. També es destinen 15.000€ per a elaborar una guia temàtica virtualitzada i gamificada i està previst instal·lar un chatbot que interactue amb els usuaris de la web.

Totes aquestes accions s'emmarquen dins del Pla de Destinació Turística Intel·ligent de Calp aprovat per l'Ajuntament Ple durant 2017 i preveu modernitzar el procés d'informació turística interactuant amb els ciutadans, amb desenvolupaments tecnològics innovadors, oficines virtuals eficients i captació de les principals dades dels visitants per a dades estadístiques. El regidor de Turisme, Jan Van Parijs, també ha realitzat un balanç sobre les accions desenvolupades al llarg del present any, així ha realitzat un repàs per les diferents fires en les quals ha participat Calp, i ha destacat la necessitat d'incidir en el mercat alemany ja que la Comunitat Valenciana només rep un 2% del total d'aquest mercat, que va ser essencial en el turisme calpí als anys 70 i 80.

Van Parijs també ha repassat els diferents fam-trips i press-trips en els quals ha participat el Departament de Turisme, així com les campanyes de promoció del present any, ha destacat les obres de remodelació de l'oficina de turisme de les Salines i l'adquisició de dues casetes d'informació instal·lades en l'àrea d'influència de les platges. També s'han valorat les xifres d'ocupació turística en les quals s'adverteix un incremente mitjà des de 2014 amb un 58’33 a 2018 amb una xifra de 76’09 (Indicador hotels HOSBEC). També es conclou que l’ estacionalitat ha baixat des de 2014.

Imatge